Klachtenreglement

VSBfonds wil jou graag zo goed mogelijk verder helpen. In dit klachtenreglement staat wat je kunt doen als je een klacht hebt over VSBfonds. Zo bieden we jou duidelijkheid over onze klachtenprocedure en zorgen wij ervoor dat we je klacht zorgvuldig afhandelen.

Heb je een vraag over de behandeling of een besluit rondom je donatieaanvraag? Neem dan contact op met de behandelend adviseur of de verantwoordelijk administratief medewerker.

Wanneer kan ik een klacht indienen?

Over deze onderwerpen kun je een klacht indienen:

  • De manier waarop VSBfonds jou heeft behandeld rondom een donatieaanvraag
  • De manier waarop VSBfonds zich tegenover jou heeft gedragen

Over deze onderwerpen kun je geen klacht indienen:

  • Een afwijzing van je donatieaanvraag
  • Een besluit, handeling of gedraging die meer dan een half jaar voor het indienen van je klacht heeft plaatsgevonden
  • Een eerder afgehandelde klacht

Hoe dien ik een klacht in?

Het liefst behandelen we je klacht telefonisch, online of tijdens een gesprek op ons kantoor. Als je dat niet wilt, of een gesprek niet voldoende vindt, kun je een klacht indienen per e-mail. Vermeld daarbij ook je naam en telefoonnummer, of dat van degene namens wie je de klacht indient.

Hoe behandelt VSBfonds mijn klacht?

VSBfonds bevestigt binnen twee weken dat we je klacht hebben ontvangen. We geven je dan ook informatie over de manier waarop we je klacht behandelen. De leidinggevende van de medewerker waarop jouw klacht betrekking heeft, neemt je klacht in behandeling. Als je wilt, kun je in een gesprek met deze leidinggevende je klacht mondeling toelichten. De directeur wordt daarnaast van je klacht op de hoogte gesteld.


We handelen je klacht binnen maximaal vier weken na ontvangst af. In bijzondere omstandigheden kan dit langer duren. Daarvan stellen we je op de hoogte. VSBfonds informeert je naderhand per e-mail hoe we je klacht hebben afgehandeld. Je kunt daartegen niet in beroep gaan.


Dit klachtenreglement is geactualiseerd op 16 september 2025.